Online-loket voor VIPA-dossiers
eVIPA (gebruik GOOGLE CHROME!) is het loket waar u al uw VIPA-dossiers van de klassieke VIPA-betoelagingssysteem op één plaats online kunt indienen, raadplegen en opvolgen in elke fase van de VIPA-procedure. De bedoeling is om eVIPA gefaseerd ook open te stellen voor dossiers uit de andere VIPA-betoelagingssystemen, maar voorlopig gebeurt dit nog op de bestaande manier (e-mail).
Via eVIPA kunt u o.a.:
- alle dossierstukken en -gegevens indienen (of verder afhandelen) en raadplegen (data, beslissingen, plannen, …)
- de voortgang in uw dossier(s) opvolgen door de berichten die eVIPA u stuurt
- alle communicatie m.b.t. uw dossier(s) terugvinden (verslagen, …)
Hoe begint u er aan?
- Breng eerst uw toegangsbeheer via eHealth in orde
Om u te kunnen aanmelden in eVIPA, moet u eerst toegang krijgen via eHealth.
Hoe u dat doet, vindt u in de 'Handleiding Toegangsbeheer eVIPA'.
U kunt ook terecht in de 'Veelgestelde technische vragen toegangsbeheer eVIPA'.
- Meldt u dan aan in eVIPA
Als uw toegangsbeheer in orde is, kunt u zich aanmelden in eVIPA (gebruik GOOGLE CHROME!).
Hoe u dit doet, vindt u in de ‘Handleiding eVIPA’.
- Wilt u een nieuwe VIPA-aanvraag indienen?
Na het vooroverleg met het VIPA krijgt u van uw bouwtechnisch adviseur een link met uw dossiernummer. Met deze link kunt u in eVIPA (gebruik GOOGLE CHROME!) uw VIPA-aanvraag indienen.
Ervaart u problemen met eVIPA?
- Kunt u zich niet aanmelden op eVIPA?
Contacteer ERANOVA, het contactcenter van eHealth, op het nummer 02-788 51 55 of via mail naar support@ehealth.fgov.be. U kunt er elke werkdag terecht van 7 tot 20u. - Kunt u zich wél aanmelden op eVIPA, maar:
- ziet u geen dossiers verschijnen?
Contacteer de eVIPA-helpdesk via evipa.helpdesk@vlaanderen.be - heeft u vragen over het invullen van uw aanvraag?
Contacteer het VIPA via vipa@vlaanderen.be. Vermeld hierbij uw HCO-nummer. Dit HCO-nummer vindt u op deze website.
- ziet u geen dossiers verschijnen?